ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
برای شرکت در نظر سنجی سازمان ملل در مورد درج نوروز در تقویم بین المللی به عنوان یک روز جهانی روی تصویر زیر کلیک کنید.
در این مقاله به مطالعه و بررسی روند پیادهسازی سیستم جامع مدیریت دانش در وزارت راه و ترابری جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است. سیستم مذکور یک سیستم نرمافزاری تحت وب است که از زیرسیستمهای چرخه دانش، ارزیابی دانش، چرخه سؤال، نقشه دانش، بستهبندی دانش، پاداش مالی، گزارش به مدیران، ارتباطدهی پویا و مستندات سازمانی تشکیل شده است. جهت طراحی سیستم مذکور از دو مدل "پایههای ساختمان دانش" و "نوناکا و تاکوچی" استفاده شده است. علاوه بر ترکیب دو مدل فوق، متدولوژی انگیزشی ارایه پاداش و امتیازدهی نیز نقش بسیار مهمی درافزایش کارایی این سیستم دارد.برای سنجیدن تاثیر بکارگیری سیستم در سازمان، در دوازده شاخص مورد نظر تحقیق، قبل و بعد از نصب سیستم، پرسشنامههایی توزیع شدهاند که تحلیل نتایج آن روند رو به رشد و موفقی را در رسیدن به اهداف دانشی و بسترسازی جهت پیادهسازی کامل مدیریت دانش در سازمان، نشان داده است. برای دریافت کامل مقاله اینجا کلیک کنید.
منبع: بتسا
با شش کلمه، داستانی درباره مدیریت بنویسید. این داستان ممکن است یک داستان خاص یا روش، رویکرد، سبک، یا روش کارکردن شما باشد.داستان شش کلمه ای چیز جدیدی نیست. زمانی از ارنست همینگوی خواسته شد که یک رمان شش کلمه ای بنویسد و داستان ساده اما عمیق او این بود:«برای فروش:کفش های بچه. هرگز نپوشیده.» حالا داستان مدیریتی شما چیست؟
به 10 پاسخ دهنده برتر حداکثر 1000000 ریال امتیاز غیرنقدی برای استفاده از خدمات سایت راهکار مدیریت (به جز درج آگهی) تخصیص داده می شود.
حرکت به سمت ایجاد دولت الکترونیک طیف گسترده ای از تغییرات و چالشها را در پی دارد که برای حصول موفقیت چاره اندیشی آنها اجتناب ناپذیر است. پیاده سازی نگرش فرآیندی یکی از این تغییرات اسن که در این مفهوم، عملیات دولت در قالب مجموعه ای از فرآیندها دیده می شود. این امر به همان میزان که کارکردهای مثبتی را ایجاد خواهد نمود، ابعاد گسترده ای از فعالیت ها را می طلبد. مدیریت مجموعه ای گسترده، متنوع و پیچیده از میلیونها فرآیند به همراه ارتباط بین آنها یکی از موارد می باشد. در چنین فضایی، تصمیم گیری بخش دولت در مورد فرآیندها نه تنها حائز اهمیت خواهد بود بلکه مستلزم استفاده سنجیده و آگاهانه از سیستم های مدرن پشتیبان تصمیم می باشد. در این مقاله به ابعاد متناسب کردن سیستم های پشتیبان تصمیم با مدیریت فرآیندها پرداخته شده و با چنین دیدگاهی عناصر اصلی آن شامل زیر سیستم مدیریت داده، زیر سیستم مدیریت مدل، زیر سیستم مدیریت پایگاه دانش و رابط کاربر مورد بحث قرار گرفته است. در نهایت برای روشن شدن مطلب یک مدل مفهومی از بکارگیری این سیستم در حمایت از تصمیم گیری در خصوص فرآیندها ارایه می شود.برای دریافت کامل مقاله اینجا کلیک کنید.منبع: بتسا